DZIAŁ

Szkółkarstwo leśne

7

TEMAT

Szkółki leśne – wiadomości wstępne

7.1.

10 pkt

7.1.2 rozróżnić szkółki pod względem układu powierzchni

7.1.2

10 pkt

1. Jaką główną cechą wyróżniają się szkółki polowe?

 a) Posiadają dużą powierzchnię podzieloną na kwatery uprawowe.
 b) Produkcja sadzonek odbywa się wyłącznie w pojemnikach.
 c) Są zawsze zadaszone, aby chronić sadzonki przed warunkami atmosferycznymi.


2. Jakie warunki można kontrolować w szkółkach kontenerowych?

 a) Wyłącznie poziom CO₂ w powietrzu.
 b) Tylko ilość światła słonecznego.
 c) Wilgotność, temperaturę i skład podłoża.


3. W jakich przypadkach najczęściej stosuje się szkółki kontenerowe?

 a) W hodowli sadzonek o wysokiej jakości i rekultywacji terenów zdegradowanych.
 b) Wyłącznie do produkcji sadzonek przeznaczonych do zalesień.
 c) Jedynie do eksperymentalnych badań nad nowymi gatunkami drzew.

4. Jaką cechą wyróżniają się szkółki leśne scalone?

a) Są rozmieszczone w różnych lokalizacjach.
b) Wszystkie etapy produkcji sadzonek odbywają się w jednym miejscu.
c) Produkują tylko sadzonki w pojemnikach.


5. Jaką zaletę mają szkółki scalone?

a) Lepsza kontrola nad produkcją sadzonek.
b) Mniejsze zużycie wody i nawozów.
c) Możliwość uprawy wyłącznie egzotycznych gatunków drzew.


6. Jakie jest główne ograniczenie szkółek scalonych?

a) Ograniczona możliwość dostosowania do zróżnicowanych warunków siedliskowych.
b) Brak możliwości nawadniania roślin.
c) Konieczność przenoszenia sadzonek między różnymi lokalizacjami.


7. Czym charakteryzują się szkółki zespolone?

a) Składają się z kilku oddzielnych powierzchni uprawowych w różnych lokalizacjach.
b) Cały proces produkcji sadzonek odbywa się w jednym miejscu.
c) Produkują tylko jeden gatunek drzew.


8. Jaką zaletę mają szkółki zespolone?

a) Niższe koszty transportu między lokalizacjami. siedliskowych.
b) Lepsze dostosowanie produkcji do lokalnych warunków siedliskowych.
c) Brak potrzeby specjalizacji poszczególnych szkółek.


9. Jakie jest główne wyzwanie w zarządzaniu szkółkami zespolonymi?

a) Trudniejsza logistyka i transport sadzonek między obiektami.
b) Konieczność całkowitego zamykania szkółek na zimę.
c) Brak możliwości mechanizacji prac szkółkarskich.


10. W jakiej sytuacji szkółki zespolone mogą być bardziej efektywne niż scalone?

a) Gdy konieczne jest dostosowanie uprawy do różnych siedlisk.
b) Gdy zależy nam na pełnej automatyzacji produkcji.
c) Gdy chcemy prowadzić uprawę wyłącznie w jednym miejscu.